Facebook to największy portal społecznościowy na świecie, korzysta z niego 2,2 miliardy osób. Przeciętny użytkownik Facebooka spędza na nim codziennie przynajmniej 20 minut, a najliczniejszą grupę stanowią osoby między 15 a 43 rokiem życia. Portal daje firmom możliwość w łatwy i skuteczny sposób dotarcia do potencjalnych klientów. Szeroki zakres działania, możliwość precyzyjnego określenia targetu, łatwy sposób pozyskiwania feedbacku to tylko niektóre z zalet jakie oferuje firmom Facebook. Właśnie z tego powodu coraz więcej przedsiębiorstw decyduje się na podjęcie działań w ramach tego kanału komunikacji.
Jest kilka podstawowych możliwości działań w obrębie Facebooka, z których korzystają firmy:
Aby komunikacja za pośrednictwem social media była skuteczna konieczne jest posiadanie fachowej wiedzy na temat działań prowadzony w portalach społecznościowych oraz specyfiki ich komunikacji. Dlatego znaczna część przedsiębiorstw decyduje się zlecić prowadzenie działań w social media wyspecjalizowanym agencjom. Oferta działań jakie proponują agencje marketingowe w ramach prowadzenia Facebooka dla firm jest szeroka – https://brandbay.pl/facebook-dla-firm.
Prowadzenie profilu na Facebooku daje firmom wiele możliwości:
Facebook to także miejsce, w którym można sprzedawać. Tworzą profil firmowy w kategorii sklep przedsiębiorstwo ma możliwość umieszczenia w nim przedmiotów, które będą sprzedawane za pośrednictwem portalu. Warunkiem dodania produktu do sklepu jest jednak jego weryfikacja i zatwierdzenie przez Facebooka, co może trwać do 24h. To duże ułatwienie dla fanów firmy, nie muszą oni odwiedzać strony internetowej, aby dokonać zakupu produktu, który im się podoba, co znacząco zwiększa szanse na sprzedaż.
Facebook to nie tylko firmowy profil, to również możliwość skorzystania z płatnych kampanii reklamowych. W zależności od celu jaki ma osiągnąć kampania Facebook proponuje różne formy reklamy. W ramach serwisu można promować konkretne produkty, tworzyć reklamę całego profilu lub konkretnego, najbardziej angażującego użytkowników posta. Tworząc kampanię na Facebooku można bardzo precyzyjnie określić odbiorców, do których ma ona dotrzeć. To nie tylko wiek, płeć, czy lokalizacja. To także możliwość określenia konkretnych zainteresowań, które powinien posiadać odbiorca oraz jego zachowań, na przykład może ona zostać wyświetlona osobom, które ostatnio polubiły określone strony na Facebooku.
About the author