Aneta: moja firma to mały, rodzinny biznes działający lokalnie. W zasadzie nie wiele musiałam robić marketingowo, wystarczyło zaproponować klientom, dobre usługi w dobrych cenach i wieść o naszej firmie sama się rozeszła. Oczywiście wiem, że na dłuższą metę, będę musiała zainwestować w jakieś działania marketingowe, zwłaszcza, że myślimy o rozwinięciu naszej firmy i poszerzeniu działalności, po wstępnych rozeznaniach sądzę, że zainwestujemy w marketing internetowy.
Wiktor: działam w branży, w której jest stosunkowo nieliczna grupa odbiorców, za to jeśli uda się pozyskać kontrakt, to jest to kontrakt duży i trwający latami. Firma naszej wielkości może mieć w zasadzie jednego, maksymalnie dwóch kontrahentów w tym samym czasie, inaczej nie bylibyśmy w stanie zapewnić odpowiedniej jakości naszych produktów. Jesteśmy bardziej podwykonawcami niż firmą samodzielnie funkcjonującą. W zasadzie gdy wiem, że kontrakt będzie się powoli kończył wówczas bierzemy udział w postępowaniach przetargowych i zawsze udaje nam się zdobyć jednego lub dwóch dużych klientów. Myślę, że udaje nam się wygrywać przetargi, bo mamy atrakcyjną ofertę, duże doświadczenie w branży, nasze kontrakty objęte są gwarancjami przetargowymi (zawsze są to gwarancje w ramach umów z tą firmą – http://gwarancjeprzetargowe.pl). Wydaje mi się, że te wszystkie elementy składają się na sukcesy naszej firmy w przetargach.
Filip: moja firma działa lokalnie, początkowo chciałem przyciągnąć do siebie klientów dzięki ulotkom, okazało się, że to zupełnie nietrafiony pomysł. Rozdawaliśmy tysiące a nawet dziesiątki tysięcy ulotek, ale one zawsze lądowały w koszu, do większości klienci nawet nie zaglądali. Stwierdziłem, że to wyrzucanie pieniędzy w błoto. Poszukałem trochę w internecie i okazało się, że znacznie lepszym rozwiązaniem jest reklamowanie się za pomocą bilbordów. Przy naszej siedzibie rozwiesiliśmy najpierw kilka, żeby się przekonać, czy rzeczywiście odniosą skutek, było lepiej niż sądziliśmy. Często ludzie przychodzili mówiąc, że widzieli bilbord i chcieliby zapytać o naszą ofertę. W efekcie przeprowadziliśmy i przeprowadzamy regularnie dużą akcję outdoorową w naszym mieście i w okolicznych miejscowościach, taka akcja zawsze przyciąga do nas znaczą liczbę klientów.
Arkadiusz: prowadzę sklep online dlatego wydaje mi się, że naturalnym narzędziem wykorzystywanym w tego typu działalności jest właśnie marketing online. Korzystamy z różnych możliwości jakie oferuje nam internet. Początkowo zaczynaliśmy od kampanii AdWords, bo zależało nam na szybkim dotarciu do pierwszych klientów, z czasem okazało się, że AdWords w połączeniu z pozycjonowaniem dają bardzo pozytywne wyniki. Zaczęliśmy także prowadzić własny fan page, ale sam profil nie przynosi nam wielkich zysków, natomiast korzystanie z Facebook Ads to był jeden z lepszych naszych pomysłów w zakresie pozyskiwania nowych klientów dla naszego sklepu internetowego, obecnie zaczynamy również wdrażać swoją kampanię w ramach Instagrama.
About the author