Rozwój firmy to jedno z podstawowych dążeń każdego przedsiębiorcy, istnieje wiele możliwości, aby zapewnić własnej firmie wzrost, oto kilka z nich:
Podbój nowych rynków – przez nowy rynek może być rozumiane wiele obszarów, jeśli firma działała do tej pory lokalnie nowym rynkiem dla niej będzie rynek ogólnopolski, dla firm, które miały już zasięg krajowy nowym rynkiem będzie rynek europejski, itd. Nowym rynkiem może być także innych, pokrewny z dotychczasowym obszar działania, np. jeśli firma produkująca szklanki zacznie również produkować szklane wazony, wejdzie na nowy rynek, związany z aranżacją wnętrz. W ten sposób firmy poszerzają grono swoich klientów, co siłą rzeczy prowadzi do rozwoju przedsiębiorstwa.
Inwestowanie – inwestować można na różne sposoby, można kupować złoto, inwestować na giełdzie czy na rynku Forex (więcej a ten temat na stronie – www.gurutrader.com/pl). Inwestowanie jest to sposób na pomnażanie kapitału, który może być wykorzystywany do rozwijania firmy.
Wprowadzanie nowych technologii – choć wprowadzanie nowych technologii może kojarzyć się przede wszystkim z zakładami produkcyjnymi to jednak należy stwierdzić, że takie nowe technologie nie dotyczą wyłącznie produkcji, bowiem może to być równie dobrze wprowadzenie systemów teleinformatycznych, które ułatwiają pracę i zarządzanie firmą, w przedsiębiorstwach usługowych. Jest to element, który usprawni pracę firmy, podniesie jakość jej usług, a co za tym idzie spowoduje wzrost popytu, zysk i dalszy rozwój firmy.
Zwiększanie liczby pracowników – choć część przedsiębiorców uważa, że pracownicy to koszt, to jednak należy zauważyć, że większa liczba pracowników oznacza większą zdolność produkcyjną, a co za tym idzie możliwe jest wytworzenie większej liczby produktów. Jednak należy tutaj zauważyć, że muszą to być pracownicy wykwalifikowani dlatego warto także inwestować w szkolenia i podnoszenie kwalifikacji pracowników, dzięki temu pracują oni sprawniej i przynoszą firmie dodatkowe korzyści.
Restrukturyzacja – rozumiana tutaj nie jako zwolnienia pracowników ale jako zmiana w dotychczasowym funkcjonowaniu firmy, źródłach jej finansowania, procesach w niej zachodzących, w celu ich usprawnienia, a co za tym idzie rozwoju całej firmy oraz podnoszeniu jej wartości.
Jak widać istnieje wiele metod i możliwości podnoszenia wartości firmy oraz jej rozwoju, wybór odpowiednich metod zależy od specyfiki firmy oraz kadry zarządzającej, która powinna rozważyć wszystkie dostępne opcję i wybrać tę najwłaściwszą.
About the author