Współpraca z agencją social media- czy to dobry pomysł?

Byadmin

Współpraca z agencją social media- czy to dobry pomysł?

Firma, która chciałaby wystartować z jakąś kampanią reklamową ma do wyboru naprawdę szerokie spektrum możliwości. Jednakże, szczególnym rodzajem kampanii są te, które są prowadzone w sieci, a dodatkowo w obrębie marketingu internetowego znajdziemy kilka różnych kampanii, które są godne naszej uwagi. Ze względu na charakter prowadzonej działalności, najlepszym rodzajem takiej kampanii może być ta prowadzona w mediach społecznościowych. Warto jednak mieć świadomość tego, że profesjonalna kampania tego rodzaju nie oznacza zamieszczania postów od czasu do czasu i pisania w komentarzach ze znajomymi- sposób, w jaki zwykli użytkownicy korzystają z mediów społecznościowych tak naprawdę niewiele ma wspólnego z profesjonalnymi kampaniami reklamowymi, ale może sprawiać, że ich realizacja wydaje się prosta, pomimo tego, że w praktyce wcale taka nie jest i wymaga wiele pracy. Mając już taką świadomość, w czym może pomóc firmie agencja social media? Czy warto z takiej pomocy skorzystać?

Projektujemy kampanię i planujemy ją w czasie

Bardzo często już na tym etapie widać różnice pomiędzy sposobem działania agencji social media oraz osób, które zajmują się mediami społecznościowymi tak jakby dodatkowo. Ten pierwszy etap planowania jest bardzo ważny, gdyż całą kampanię można ubrać w bardzo konkretne wytyczne projektowe. Określamy więc czas, jaki dajemy sobie na osiągnięcie konkretnych, zdefiniowanych celów. Pamiętajmy, aby spełniały one wytyczne SMART, a przede wszystkim, aby były w pełni mierzalne. Celem może być wzrost ilości polubień strony firmowej na danym portalu społecznościowym lub też zwiększenie wejść realnych użytkowników na naszą stronę internetową z mediów społecznościowych. Na tym etapie powinniśmy zdefiniować też budżet jaki posiadamy, a także określić, jakie działania mamy w planie podjąć. Można też wstępie oszacować ich częstotliwość, tematykę kampanii, a także zdefiniować sobie grupy odbiorców oraz rodzaje formułowanych do nich przekazów. Dzięki współpracy z agencją social media będziemy dokładnie wiedzieć, jakie korzyści może przynieść nam kampania, jakie koszty musimy ponieść i co tak naprawdę zostanie wykonane krok po kroku. Jeśli chcesz poznać odpowiedzi na te pytania odwiedź https://brandbay.pl/.

Dzięki zatrudnieniu agencji możemy oszczędzić sobie wiele pracy

To zdecydowanie prawda, gdyż czasem nawet ciężko jest nam sobie wyobrazić, jak wiele kreatywności, wiedzy i zaangażowania trzeba wykazać, aby tworzyć przekaz atrakcyjny dla odbiorców. Ciężka praca zaczyna się bowiem już na etapie przygotowania wpisów do publikacji poprzez ich odpowiednią warstwę tekstową, jak i przygotowanie atrakcyjnych zdjęć lub też grafik. W końcu, trzeba też cały czas trzymać rękę na pulsie pod kątem zamieszczanych przez użytkowników komentarzy. Konieczna jest moderacja dyskusji i stałe wzbudzanie zaangażowania wśród odbiorców. Na szczęście, możemy zaoszczędzić czas zlecając prowadzenie takiej kampanii komuś, kto naprawdę wie jak to robić i będzie konsekwentnie realizował projekt z potrzebną do tego systematycznością.

About the author

admin administrator